Wednesday, December 26, 2012

3.. 2.. 1..

Oh.! hari ni hari terakhir aku berkhidmat kat sini. Masih ada beberapa jam lagi sebelum aku melangkah keluar dari ofis ni sebagai penjawat awam bertaraf kontrak. Banyak kerja-kerja yang tertangguh kerana sistem Hrmis yang tergendala minggu lepas. So, planning hari ni untuk siapkan kerja-kerja sebelum jam 5 petang dan wat nota serah tugas pada cik sikin. 

Aduhai..rasa cam hari ni semangat untuk kerja dah kurang. Ramai yang tanya pada aku, bila aku last kat sini.. Then aku hanya cakap minggu ni. Tapi aku tak cakap pada diorg hari ni aku last. Ish..rasa berdebar and macam2 rasa ada. aku tak tau camne aku nak balik and bgtau pd org2 HR kat sini. Waktu breakfast pagi td, kak ayuni ada cerita masa dia pegi kenduri muni sabtu lepas, dia tiba2 rase sebak bile jumpa muni. Muni plak suh kak ayuni balik cepat2, mungkin sebab dia tak nak termenangis masa tu. Pastu tanpa di duga, sikin, kak mah, kak siti pun rasa sebak gak. Diorg cakap :
"ni baru muni yang takde.. Kalau nad takde nanti camne plak rasanye."
Aku senyap sambil tersenyum. aku sendiri pun tak tau camne nak face diorg balik nanti. nak salam sorg2 org HR, mesti aku rase sebak mase tu. ape plak aku nak ckp kat sikin balik nanti. Aku tau dia antara orang yang akan terasa kosong sangat bila kitorang takda. Sume kerja Hrmis dia kena wat sorang, and ktorg jugak la tempat dia meluahkan perasaan. Takpelah. Siapkan kerja dulu walaupun hati dah mula rasa sedih. Senyum and hepi macam biasa supaya takda orang tau aku dah mula sedih hari ni.. Ok. Fokus wat keja.! See Ya..!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...