Friday, June 26, 2009

keje oh keje...

dh 2 minggu aku mule bekerja..hmm..memule mase datang untuk melapor diri, dh kene gi dgr taklimat..2 hari taklimat tu..ntah ape la yg die merepek2 dlm taklimat tu..etika, cara keje, sign agreement.bosan tul.mengantuk aku dgr taklimat tu.rse cm nk wt muke selamber and tido je mase tgh taklimat, tapi bile aku tgk kiri kanan, org len sume bertenaga lagi mendengar taklimat.Maka, aku pon terpaksa ar berpura2 bertenaga gak..(haha..aku mane bleh kalah wei.. :p) finally pada hari kedua taklimat, petang tu aku dpt tau gak ktne aku di tempatkn..



keesokan nya adalah hari pertama aku menjejak kn kaki ke pejabat untuk melaporkan diri pada bos.haha..berdebar gak r mase nk melapor diri tu.memule org ofis tu kate suh jumpe big bos.tp,big bos xde pon hari tu.so, bermulalah hari pertama aku yg sgt bosan..ape yg aku wt hanyalah tengok bangunan, lrt, jalan raya and gelagat budak2 skolah kt bwh tu..

hari kedua bekerja, akhirnya aku diberi tugasan. (atleast x payah la aku tgk bangunan lg kn.?haha..) oleh sebab mase tu aku baru je masuk melapor diri, so tempat mmg xde lg..so, die bg aku dok kt comp lab untuk siapkan tugasan yg diberi..(ala,keje die bg pn x ssh mane..just mengadap comp je)


minggu ni plak, aku kne gi kursus plak..yess..seronok nye aku dpt gi kursus. (seronok, sbb kursus tu abes awl, so bleh r aku mngelak jem..hehe) ala,kursus tu pn ajar la serba sedikit tentang tugasan yg aku kne wt ni..so, kne r blaja..sbb nnt aku kne wt sndri gak..haha..
hari selasa plak (a.k.a birthday aku :p) kne gi perjumpaan plak..ceh..perjumpaan ape plak la kali ni..rupe2 nye aku kne sign agreement yg baru.sbb agreement yg lame x berapa lengkap.pastu dgr la bos merepek2 and ade discussion dgn team aku..sbb bos ni nak tau ktorg nye target.. (die nk tgk kemampuan ktorg menyiapkan tugasan..haha..)

Maka hari rabu, aku pn kembalilah bekerja di ofis seperti biase..tp aku rase minggu ni x best. sbb x dpt tempat lg..ade tempat untuk aku, tp comp xde lg..huh..cmne aku nk wt keje klu xde comp..terpaksa ar aku menumpang comp org len..haha..rase cm pendatang lak..datang tempat org lain and menumpang comp utk wt keje..klu tuan punye tempat tu dtg, terpaksa ar aku cau..haha..klu sume tempat penuh, aku dok termenung je r..nk wt ape lg kn..haha..adehh..lambat btul aku nk dpt PC..bile r bos nk bg PC. klu PC dpt lmbt, ssh r nk capai target cmni..haha..diorg gak yg ssh nnt.. (aku x kisah klu diorg xnk bg aku PC, tp nnt jgn complaint aku mkn gaji bute plak ye..bkn slh aku..diorg yg lmbt sediakan PC :p)

ni la keje aku minggu ni..dok termenung and merenung jam..menghitung setiap minit dan saat untuk balik keje..haihh.. p/s: bos,bile nk bg PC ni...bosan r dok termenung je... :-(

8 comments:

silky shin said...

haha.. xpe2, menung puas2 dlu sblm kje melambak nnt ek.. ;p

ME said...

..mula2 kerja biasalah camtu.. relax dulu. Esok kot tak cukup 24 jam sehari .. tidur pun ingat kerja.
HAPPY BELATED BIRTHDAY... nak adiah tak???

empty_silent said...

wahaha..soalan apekah itu? mesti r nk adiah..(xtau malu tul..) hihi.. :p

wan-niza said...

hepi blated bday! sudah besar ini budak~

ko keje kat ne ni nad?

empty_silent said...

hehe..aku keje kt wisma sime darby..wt keje opis je..haha.. :p

The Moon Hapiz said...

waaa.. da keje ek?? tahniah2.. bagus tul.. huhuhuhu.. jeles2. ak keje jual air je..

PumpkinQue3n said...

hahaha.. mcm beh kurang jer keje kite..
ngadap computer jer ari2.. nad, jom r keje kt secret.. aku dh accept nih.. nnt die train kite kt tmpt sm.. leh sewa umah sesama lg..

empty_silent said...

emm...aku x ready lg r nk keje dlm food industry.. (haha..bdk foodservice yg x sdr diri.. :p) ape kate ko keje dulu kt secret tu..nnt klu aku dh tau reality keje foodservice yg sbnr, br ar aku apply balik secret recipe.. hehe.. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...