Monday, December 15, 2008

Cinta

apakah ertinya cinta.? kadang kala memberi derita dan adakala memberi sinar. cinta jua mampu mengubah seseorang. mengamankan dunia yg sedang berperang, menyejukkan rasa yg panas. memanaskan rasa yg sejuk. adakah cinta itu sempurna.? lantas menunjukkan kita kepada teman hidup yang sentiasa kan bersama kala susah dan senang. aku? masih tercari2 cinta sejati ku yang belum kunjung tiba. cinta mengajar aku erti hidup. hidup yg tak semestinya indah dan penuh jalanan berliku. aku ingatkan aku dah menang. tapi rupanya aku dah kalah dengan teruk. dia lebih hebat bermain permainan ini. buat pertama kalinya aku rasa aku dah kalah dengan teruk. die telah memperbodohkan aku. arghhh..die kenakan aku kali ni. menyesal aku, sebab aku dah termasuk di dalam dunia cinta si Elik dan si Aqei. aku sangkakan Elik tlah berjaya melupakan Aqei..tp aku silap.. mereka masih saling mencintai. walaupun Aqei telah berpunya, tp Aqei masih belum mampu melupakan Elik.. Aku tidak mampu berkata apa2.krn Aqei adalah teman ku dr sekolah rendah. dan apa yg diceritakan Elik pd ku tentang Aqei, mmg sukar utk aku percaya. Elik btul2 tlh mempermain kan ku kali ini.. tlah banyak yg aku bantu utk diri nya, hnya utk memanjangkan hayat nya. mengapa dia tidak meminta bantuan dr keluarganya atau pun Aqei yg dicintai tu? mengapa masih meminta kasihan aku? Di mana Aqei tatkala Elik susah? Menghilangkan diri tanpa bicara dan meninggalkan bekas kekasih yg sedang bertarung hidup.? Sekali lagi, aku telah diperbodohkan Elik.. Damn! aku ingat si Elik tu perfect. sbb die ade sume ciri2 lelaki yg aku impikan. tapi, maaflah..Elik tidak lah begitu sempurna dan bukanlah insan yg berhati mulia. Elik hanyalah penipu yg berselindung disebalik tirai penderitaan nya. bijak berkata-kata dan mendendangkan irama yang merdu. aku telah tertipu dgn itu semua.. tertipu dengan tanda hitam di dahi nya..yang ku ibaratkan seperti orang yg kuat agama..tp, siapa sangka, orang yang kuat agama juga bisa menipu.. Sudahlah..aku pn xtau cmne aku bleh masuk dlm dunia percintaan si Elik dan Aqei.. ape yg aku tau, Aqei mmg xleh nk lupekan Elik lg dan Elik pn same. Aku ni hnya hadir utk Elik melupakan Aqei. Lantas aku jd bhn permainan Elik.. Arghhh...aku dh terkena kali ni.. Damn.!!

3 comments:

wan-niza said...

xde yg sempurna
syaitan bisa saja meminjamkan topeng para imam (maaf, mungkin terlalu kasar)
tapi nad, bangkit balik ye! kadang2 Allah datangkan hujan setelah kita jalani hari yang cerah cemerlang..sebab Dia nak tunjukkan kita pelangi yang lebih indah
matahari terbenam bila Allah suruh terbenam..tapi insyaAllah, esok matahari akan terbit kembali, menerangi hidup kita, memberi sinar dan peluang utk kita menggapai bahagia

empty_silent said...

haha..ujian dan dugaan yg bisa membuatkan aku mengeluarkan perkataan yg kurang enak..? damn r.!

wan-niza said...

biasela..bila dah marah
kes aku br2 ni pun aku rse mcm nak ngamuk..hehe tp ko jugak yg nasihatkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...