Thursday, August 16, 2012

kembali

aku masih di sini,
masih seperti diri ku yang dulu
diri yang kau kenali 26 tahun lalu

aku masih di sini,
walau aku banyak menyepi dan berdiam diri
mungkin keadaan memaksa aku begini
bukan ingin aku untuk terjadi

aku masih berdiri utuh di sini,
walau insan lain sudah meneruskan langkah
dan terus jauh meninggalkan aku
langkah aku masih perlahan
dan entah kenapa ianya tidak begitu tangkas

aku di sini
di tempat asal usul ku,
walau keadaan sudah merubah segalanya
namun aku takkan berganjak
atau aku tidak pasti
mungkin suatu hari aku akan beralih
jika keadaan memaksa ku,

aku masih lagi berdiri di sini,
melihat alam sekeliling ku,
melihat perubahan pada diri ku,
melihat dingin nya cuaca menerpa,
dan teriknya matahari menyinari,
kedua telapak tangan ku tadah,
dan aku bersyukur dengan setiap kejadian.

-nsnm-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...