Sunday, September 23, 2012

Hikmah di sebalik peristiwa

Lama aku menyepi dan duduk termenung,
mengenang kan mengapa kisah ini bertambah lagi,
aku berfikir dan terus melayan akal fikiran,
lantas aku menjadi buntu,
hanya aku termampu terima semua yang terjadi,
adalah suatu ketetapan Ilahi,
dan aku terima sesuatu yang diambil dari aku,
pasti ada hikmah nya mengapa,
Mungkin Allah mahu berikan aku sesuatu yang lebih baik,
Lalu Dia ambil sedikit milikku,
aku redha Ya Allah,
Kau ambillah milik ku,
Jika Kau telah merancang sesuatu yang lebih baik utk ku,
aku terima semua yang terjadi pada ku Ya Allah,
dan aku takkan meninggi diri dgn apa yg aku ada,
kerna semua ini milik mu Duhai Pencipta ku,
cuma satu ingin ku,
Berikan kembali kekuatan kepada ku,
kekuatan utk berhadapan dgn sebarang kemungkinan,
Aku perlukan semangat untuk meneruskan hidup,
dan aku ingin kembali berdiri teguh,
Aku yakin semua ini pasti ada hikmah nya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...