Tuesday, April 17, 2012

Sawang.. Serabut.. Sampah..

 


Salam sejahtera and salam 1 Malaysia. Wah... Lama jugak aku tak wt entry baru ni. Almaklum ar, terase malas giler nak menaip and mood untuk berblogging tu memang tiada. By the way, tahun 2012 ni, tiada perubahan yang besar dalam hidup aku, melainkan perubahan nombor pada umur. Ish..bile sebut pasal umur ni, sedar tak sedar, aku bukan lagi di awal 20-an. Dan pada usia begini, seharusnya kotak fikiran tu menjadi semakin matang, lantas tahu membezakan di antara yang baik dan buruk, betul dan salah.


Okla.Seperti apa yang kita semua tahu, Malaysia sekarang ni tengah panas dengan isu-isu politik dan juga kempen-kempen secara halus yang di lakukan oleh pihak kerajaan dan juga pembangkang. Memandangkan PRU-13 bakal diadakan pada tahun ni, maka banyak la janji dan omong kosong yang di lontarkan oleh Pemimpin-peminpin di Malaysia ni. Antaranya, baru-baru ni kita mendengar satu lagi statement daripada mantan TPM Malaysia dulu, iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berjanji PTPTN akan dimansuhkan jika beliau menjadi Perdana Menteri Malaysia.Lantaran daripada statement yang dikeluarkan oleh DSAI itu, maka hujung minggu lalu, telah diadakan satu perhimpunan untuk memansuhkan PTPTN dan mendapatkan "Free Education" yang diketuai oleh aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dan pemimpin Solidariti Mahasiswa Malaysia itu turut disertai NGO Gabungan Anak Muda Pantai Timur.

 

Pada pendapat aku, perhimpunan ni sebenarnya hanya membuang masa para mahasiswa. Adalah lebih baik kalau diorg memberi fokus pada pengajian diorang. Study betul2, dapatkan Dean's List baru puas hati. Atleast duit pinjaman tu digunakan sepenuh nya hingga anda berjaya, bukannya digunakan untuk wat perhimpunan yang takde faedah ni. Serius..Ianya adalah membuang masa.! Sedarlah wahai mahasiswa, tak payah la korg sibuk nak berpolitik sini sana, bukannya dapat Anugerah Dekan pun kalau wat perhimpunan haram ni. Infact, Dekan korg pun malu ade student yang suke wat bende Lagho ni..Tak payah la nak menyusahkan diri konon nya untuk menuntut "Education Free" dan pemansuhan PTPTN.

Ya.! memang aku akui, PTPTN ni mengenakan kadar faedah yang agak tinggi.Kalau boleh hapuskan la kadar faedah tu sebab para graduan sekarang ni bukan mudah nak dapat kerja. Persaingan sangat tinggi. Pastu kena pikir untuk bayar pinjaman and faedah skali. Walawei..

okla. Tak nak komen panjang2 lagi. nanti ade plak yang cop aku ni Pro-Umno or Pro-BN lak.
See ya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...